Wednesday, December 14, 2011

Mesajul IPS Nicolae, Mitropolitul Banatului

"Cinstiţi slujitori la Altarul Domnului,
Onoraţi membri ai Cinului Catedral,
Iubiţi credincioşi şi credincioase,

Am străbătut în ultima vreme mai multe zile, săptămâni, luni şi, de asemenea, sărbători la care nu v-am putut fi alături, în schimb, am avut parte de semne ale dragostei frăţeşti ce ne leagă întraolaltă. Drept anume am simţit nevoia - şi încep să o împlinesc acum - de a vă transmite recunoştinţa mea sinceră. Vor urma numeroase praznice şi sărbători la care sănătatea nu îmi îngăduie să fim împreună. Drept aceea doresc şi vă rog să mă consideraţi alături de Dumneavoastră toţi şi, în acelaşi timp, să vă asigur de afecţiunea mea sinceră şi de cele mai calde şi bune urări.
Cu aceeşi dragoste în Hristos Domnul de totdeauna,
Mitropolitul Nicolae
11 decembrie 2011"





Cheia de citire:
-delimitare fata de apucaturile episcopului-vicar;
-multumirea profunda pentru reactia oamenilor care nu sunt indiferenti fata de gravitatea problemei creata de episcopul-vicar;
-durerea nemarginita ca, din cauza sanatatii fizice, nu mai poate sa fie chiar in mijlocul turmei arhipastorite;
-incercarea atat cat va mai putea de a indrepta unele erori care se savarsesc;
-lasa sa transpara ideea ca SF SINOD limitandu-i prerogativele, nu mai este in masura sa poata rezolva onorabil un rau ireparabil pe care l-a facut pentru banateni prin pripita alegere a unui episcop-vicar de care se indeparteaza pe zi ce trece;
-neajunsurile existente nu pot sa biruiasca o peronalitate, opera si lucrare de exceptie ca cea desfasurata neintrerupt de jumatate de veac;
-o lectie usturatoare la adresa episcopului auxiliar pentru lipsa de prudenta, prevedere a celui ales ca aghiotant in gestionarea relatiilor interumane;
-o pilda de traire, moralitate si demnitate oferita credinciosilor, Sfantului sinod si, nu in ultimul rand, actualului Patriarh.

http://www.ziuadevest.ro/actualitate/25916-mesajul-ipss-nicolae-mitropolitul-banatului-ctre-timioreni.html

2 comments:

  1. Saracul...are si halucinatii. Se crede inca mitropolit

    ReplyDelete
  2. Dumnezeu a grait cu intelepciune celui care a scris cheia de citire a acestui mesaj. Este intru totul adevarat si multi timisoreni stiu si simt acest lucru. Dumnezeu sa il aiba in paza pe mitropolitul nostru si pe cei care il apreciaza sincer, il sustin, il iubesc si nu il uita. Chiar daca nu e prezent fizic, e prezent cu sufletul si in mintea si inima celui care il pretuiesc nu va putea sa fie inlocuit niciodata.

    ReplyDelete