Wednesday, July 11, 2012

Bâlbe patriarhale

Bineînţeles că din punctul de vedere al Patriarhiei tot IPS Nicolae e vinovat că s-a retras din funcţie!
Cum să recunoşti faptul că te-ai înşelat, că ai greşit, sau că ai fost rău intenţionat atunci când ai pornit un război rece împotriva Banatului, pentru că Banatul a refuzat să-ţi furnizeze bani pentru mastodontul de sorginte nord-corean! Şi atunci, specific oamenilor fără caracter, arunci vina în cârca altuia!
Deci IPS Nicolae e vinovat, că v-a încurcat planurile şi v-a forţat mâna! În rest, nicio problemă, vă repliaţi foarte repede!

26 comments:

  1. Vreti sa trecem in revista cat a mintit Corneanu in ultimii 5 ani? Nu se retrage, nici vorba! Minte ca de obicei.

    ReplyDelete
  2. ips nicolae nu isi va retrage actul inaintat Patriarhiei!
    i s-a umplut si lui paharul rabdarii!
    atata doar ca decizia patriarhala(ma lasi cu sinodul...)se va lasa asteptata.
    numai daca vom fi noi slabi cei din banat, vor lua masuri peste capul nostru...
    la cluj-napoca,dupa ips bartolomeu, s-a respectat de catre patriarie,decizia sinodului mitropolitan local.
    care v-a fi urmatoarea miscare a ips nicolae?
    o posibila retragere la o manastire banateana,chiar inainte de vreme...
    asta ca sa fie clar ca inaltul are ultimul cuvant.

    ReplyDelete
  3. Multumim Inalt Prea Sfintia Voastra pentru tot , inclusiv pentru acest gest care speram noi, ne va scapa de cei de pe CD Loga. Asa va putea sa isi spuna parerea si la alegerea unui nou mitropolit. Ne dorim un om duhovnicesc si in acelasi timp intelept in a-si alege oamenii din jurul sau.

    ReplyDelete
  4. cutra pana la capat,a inceput cu terfelirea lui IPS Lazarescu prin dosarela securitatii,si a terminat cu terfelirea unui alt ierarh in presa si online.Sa nu credeti ca, din moment ce a acordat exclusivitate epuroaicei,el este strain de tot acest razboi mediatic.Si ce bine joaca pe batranelul intelept,oare nu-i este frica de intalnirea cu HRISTOS? AAAAA am uitat ca a declarat securitatii ca el nu crede in DUMNEZEU,halal ierarh,DOAMNE AJUTA ca ne scapam de el.

    ReplyDelete
  5. Mitropolitul Corneanu mi-a binecuvantat viata. L-am cunoscut pe cand aveam aproximativ 8 ani, la hramul manastirii Piatra Scrisa. M-a impresionat profund imaginea acestui Om. In inocenta mea copilareasca il asemanam batranului Sfant Nicolae, coborat parca din filele unse de patina vremii ale ceaslovului, si din icoana ce strajuia deasupra patului din "soba buna", peste care trecuse colbul anilor. Mergeam apoi in fiecare an la Piatra Scrisa, strabatand drum lung, din Valea Almajului, cu posibilitatile de locomotie ale vremurilor respective...si asta doar ca sa il vad pret de cateva ore. L-am admirat in secret ani la rand. Pentru mine si pentru majoritatea banatenilor a fost un Om deosebit, un Om de legenda, care s-a miscat pe coordonate speciale. Mai tarziu, in timpul studiilor teologice mi-a fost aproape prin sfaturi si incurajari. Pot spune fara sa gresesc ca este omul care mi-a schimbat traiectoria vietii. Dar ca oricare om a avut si greseli, uneori acestea au depasit poate limita "firescului" raportat la modul nostru uman de perceptie si actiune, iar dupa puterea noastra de apreciere, impardonabile. Nu la fel a gandit si Dumnezeu, caci logica divina este separata si distincta de cea umana. Am avut ocazia sa cunosc aspecte delicate ale vietii acestui om, cu referire la perioada comunista, fiind tentat ca majoritatea celor care nu pot vedea "barnele" din ochii proprii, ci nesemnificativele "paie" din ochii altora, sa arunc cu piatra...si inca o piatra grea. M-am oprit la timp si ii multumesc lui Dumnezeu pentru acest lucru. Gestul meu si al altora, care acum arunca cu noroi asupra acestui om, repet cu greselile lui uneori inerente, alteori voite si de cele mai multe ori independente de vointa sa, este incalificabil din punct de vedere al moralei crestine.
    Sa-i multumim lui Dumnezeu pentru toate...inclusiv pentru "Obisnuitul Mitropolit al Banatului" care va ramane in constiintele multora dintre noi, o figura luminoasa si emblematica, caracterizata de multa abilitate si diplomatie. De asemenea sa avem puterea sa iertam si sa uitam, caci Sfintii Parinti pe care ii invocam mereu (mai ales atunci cand ne pregatim sa aruncam cu pietre, sau cand ne facem partasi la "crima", pazind doar hainele ucigasilor), ne invata ca pocainta este o stare permanenta, nu de moment, traita in prezent, cu fata spre viitor si nu spre trecut.
    Ex imo corde hominis!

    ReplyDelete
    Replies
    1. regret,dar nimic nu-i scuza faptele,suntem oameni toti gresim, dar el parca a facut-o mereu cu intentie............

      Delete
  6. auzi titlu,balbe patriarhale,pai ce patriarhul e vazator in viitor,de unde sa stie ei ca pe drum e o scrisoare trimisa de corneanu,nu stia nimeni decat el si .....re

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asta crezi numai tu, ca esti naiv, sa nu zic altfel!
      IPS i-a dat telefon PF-ului ca sa-l anunte, iar acesta a luat la cunostinta! Problema e reaua credinta a Patriarhiei fata de Banat!

      Delete
  7. http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/de-ce-se-retrage-mitropolitul-corneanu-270260.html

    ReplyDelete
  8. oare, cati pupincuristi paisiaci, care au i-au tot cantat in strune dlui paiesie il vor si urma acolo unde negresit va pleca in curand!
    aflam ca pe ultima suta de metrii dl paiesie strange cat poate la biruri de la preoti!
    se spune despre noul il consiliere economico,asa:
    un mai mare idiot nici ca putea sa puna dl paiesie!
    SALARII INTARZIATE LA MITROPOLIE,SALARIILE PREOTILOR NEPLATITE PE MOTIV CA NU ISI ACHITA BIRURILE INROBITOARE!
    PS.O STRIGARE CLASICA:AFARA, AFARA ...JAVRA ORDINARA!
    UNUI episcopos-vacar!

    ReplyDelete
  9. HAI NU MAI SPUNE,ESTI ANGAJAT AL BISERICII ORTODOXE SI TU SI NEVASTATA PROBABIL,DAR VA REVOLTA CA TRE SA DATI TAXE,BIRURI,PAI ASA SUBZISTA BISERICA DE VEACURI DIN DONATIILE CREDINCIOSILOR.SAU AI DORII CA ACESTEA SA FIE LA DISPOZITIA SI BUNUL PLAC AL TAU,FA-TI BISERICA PARTICULARA FRATE SI NU MAI LoVII IN BISRICA STRABUNA CU NISTE CHESTII CE SUNT DE CAND LUMEA,CAND TE-AI PREOTIT NA-I STIUT CA O PAROHIE DA DIFERITE TAXE LA CENTRU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bati "campiile" tarii frate anagnostig!
      stii ca sunt zeci de parohii care sut pe "butuci"...
      dar cu plata lucratorului ce au "fratiile lor pasisiaci" ca le blocheaza drepturile banesti cuvenite de la guvern?!

      Delete
    2. Pai si de ce sunt aceste parohii pe butuci ? Nu din cauza rea-vointei sau nepasarii preotilor de acolo? Este cumva vinovat episcopul ca lumea nu vine la biserica din parohia X?Ma indoiesc...

      Delete
    3. preotii nu sunt vinovati, oricat de devotati sunt misiunii , pentru ca mirenii lor-contribuabili-, nu pot achita taxa de cult(tot donatie!) pentru ca au "SARACIT SI AU FLAMANZIT"...din cauza guvernantilor incompetenti si ...
      "cinea-a indragit stainii..." doina de M.Eminovici

      Delete
  10. In urma retragerii mitropolitului, situatia e foarte delicata fiindca unii ierarhi, vazuti ca posibil mitropoliti, nu au dreptul sa candideze : PS Lucian al Caransebesului pana in februarie 2013, PS Sofronie pana in februarie 2014, iar IPS Timotei de la Arad a trecut de 75 de ani. In aceasta situatie ar putea candida PS Ioan al Covasnei si Harghitei (bihorean de origine), daca mai doreste sa candideze dupa esecurile de la Iasi si Cluj sau PS Ciprian Campineanu, care este moldovean. Deci, viitorul mitropolit nu are cum sa fie banatean...

    ReplyDelete
  11. unii sibieni sustin k IPS de Covasna nu ar vrea sa (mai) paraseasca eparhia, dar stiu eu cat o fi de adevarat?

    ReplyDelete
  12. de ce nu va ganditi si la Daniil Stoenescu,un om bland si un mare teolog.

    ReplyDelete
  13. Si Ps Lucian si Ps Sofronie sunt eligibili pt a candida.Cititi cu atentie Statutul.Pentru Mitropolit trebuie minim "7 ani de arhierie" si nu de chiriarhie!!!In situatia aceasta Ps Paisie este cel care nu indeplineste conditiile!

    ReplyDelete
  14. ai citit statutul rusesc,ca in asta al bor scrie clar la pag 82,83 ca pt functia de mitropolit poate candida orice ierarh al sf.sinod.

    ReplyDelete
  15. Mai desteptule.este vb de noul statut revizuit anul trecut.nu cel din 2008.nu e vb de cel rusesc!!!

    ReplyDelete
  16. Nu ar avea nicio logica o asemenea prevedere. Iata o declaratie pe aceasta tema a patriarhului Daniel inainte de alegerile pentru Mitropolia Clujului
    "Sinodul a adus anumite precizări la Statut (Statutul de organizare şi funcţionatre al Bisericii Ortodoxe Române, n.red.). Una din prevederi se referă la imposibilitatea mutării dintr-o eparhie în alta, pe un rang similar. De exemplu, un arhiepiscop nu se poate muta într-o altă eparhie, unde este un post vacant de arhiepiscop, ci doar dacă (postul vacant respectiv, n.red.) este şi mitropolit. Iar mitropolitul se poate muta în altă eparhie, doar dacă este vorba de rang de patriarh. Pe de altă parte, un ierarh poate fi mutat într-o altă eparhie doar dacă are minim 7 ani vechime în eparhia unde se află“, a precizat patriarhul Daniel Ciubotea, sâmbătă, la Cluj, după încheierea slujbelor cu ocazia parastasului de 40 de zile de la moartea mitropolitului Bartolomeu.

    http://theologhia.wordpress.com/2011/03/05/noul-mitropolit-al-clujului-va-fi-ales-pe-18-martie-zi-in-care-ips-bartolomeu-ar-fi-implinit-90-de-ani-plus-urmeaza-sa-fie-schimbat-regulamentul-de-alegere-al-ierarhilor-si-va-fi-instituita-o-limit/

    ReplyDelete
  17. Faptul că județul Timiș se menține, încă, pe primele locuri ale venitului pe cap de locuitor din România ne încălzește prea puțin, pentru că termenul de comparație n-ar trebui să fie județele din Moldova, ci județele maghiare vecine, care, deși mult mai slabe
    structural, sunt cu mult înaintea noastră, ca productivitate cel
    puțin.
    Poporul român, care a preluat victorios puterea în 1920, a avut grijă ca în 90 de ani să distrugă tot. Din meltingpot-ul bănățean a rămas amintirea. Minoritățile care mai există, cu excepția țiganilor, nu sunt nimic altceva decât niște asociații de bătrânei, pe care majoritatea românească îi scoate în fereastră pentru a se lăuda cu multiculturalismul bănățean. În 15-20 de ani le va scoate, poate, mumiile la geam, sau păpușile îmbrăcate în costume populare din muzee. Șvabii au dispărut, ungurii s-au împuținat, sârbii așijderea, evrei nu mai sunt. Atmosfera bănățeană e doar o amintire, e un miros de altă epocă, un parfum desuet.
    Politicieni bănățeni nu există. Istoria locului nu cunoaște niciunul. Pentru Banat, ca regiune, n-a făcut niciunul nimic și nu va face niciodată nimic. Aproape niciunul nu s-a născut în Banat, nu îl cunosc, nu îl simt, nu îl înțeleg.
    Nu mai există nici bănățeni veritabili. Cei care sunt, sunt o minoritate. Dominată de olteni, de moldoveni, de bihoreni, de maramureșeni, de toate viniturile. Pe care nu le condamn a priori. Înțeleg că au venit aici, pentru că aici a fost, sau cel puțin așa s-a spus, întotdeauna mai bine. Dar înțeleg că pentru regiunea aceasta nu au niciun sentiment, îi înțeleg că nu se pot identifica, nici cu Domul din Piața Unirii, nici cu palatele de pe Corso, nici cu casele șvăbești de la Biled sau Sânnicolau Mare, nici cu Semenicul, nici cu Timișul, cu nimic din ce este aici sau din ce a fost aici. Timișoara este un oraș ocupat de români olteni, moldoveni și de alte origini, în care bănățenii sunt o minoritate tot mai mică.
    În anii 60, când o facultate, cred că de agronomie, a fost mutată de la Craiova la Timișoara, cu tot cu studenți, aceștia se adunau duminică pe Corso, își sprijineau un picior de zidurile palatelor și scuipau semințe în stradă.
    În anii 80, când șvabii au plecat, de fericiți ce erau sub domnia românească, moldovenii care le-au ocupat casele au pus parchetul pe foc, pentru că le era frig și pentru că, oricum, parchet nu văzuseră niciodată în viața lor.
    O spun cu toată durerea: Banatul nu mai există.
    Ultimul semn, poate cel mai puternic, tocmai pentru că era ultimul, a fost cel din decembrie 1989. După care Banatul a murit, s-a predate pentru totdeauna. Iar cei care l-au îngropat, încearcă, de 20 de ani
    și mai bine, să-i fure identitatea și obiceiurile, dar au memoria scurtă, sunt iresponsabili, inconștienți, incompetenți, hoți și mincinoși până în măduva oaselor, în concordanță cu clasa politică bizantino-fanariotă care, deja, își împarte funcțiile în regimul dictatorial băsescian, tocmai instaurat.
    Din placa turnantă a unui stat mare, puternic și bogat, Banatul a ajuns periferia jegoasă a unei țări în care, de cel puțin 20 de ani, bunul simț, rațiunea și normalitatea umblă în zdrențe și se pitesc pe la colțuri.
    O spun clar și răspicat, așteptând să fiu contrazis de toți așa-zișii bănățeni sau timișoreni: Un bănățean adevărat stă strâmb și judecă drept, un bănățean adevărat nu se lasă dus cu zăhărelul securistic ambalat în celofan, un bănățean adevărat înțelege că munca, construcția, lucrul bine și temeinic făcut, liniștea și tihna unei vieți așezate, sunt întotdeauna de preferat scandalului, minciunii, grobianismului și mârlăniei ridicate la rang de model.
    Banatul e o amintire…

    ReplyDelete
    Replies
    1. am citit articolul mai demult si i-am dat,din pacate, dreptate autorului; un lucru insa nu a inteles autorul: ca nu banateanul adevarat "sta stramb si judeca drept,..nu se lasa dus cu zaharelu.., intelege ca munca,constructia,lucru..sunt de preferat scandalului.. etc" ci un OM adevarat face toate acestea.indiferent de origine

      Delete
  18. În 1914, când a început primul război mondial, regiunea istorică denumită Banat, parte a Austro-Ungariei, era oregiune bogată și prosperă. O regiune așezată, cu oameni de diferite naționalități, dintre care patru se aflau aproape în echilibru, și anume germanii, maghiarii, românii și sârbii, iar altele mai mici (bulgarii, croații, cehii, evreii, țiganii, slovacii ș.a.) contribuiau din plin la imaginea unui melting pot unic în această zonă a Europei.
    În 1914, Banatul era una dintre cele mai bogate regiuni ale unui stat central-european, animat de valori moderne, în pas cu epoca respectivă, era o regiune în care cultura și civilizaț ia de tip apusean erau bine fundamentate, clasa politică și elitele economice erau responsabile și, mai ales, patrioate. Timișoara era, conform unor statistici austro-ungare, al doilea oraș ca potențial economic din Ungaria, după Budapesta, se apropia de 100.000 de locuitori, avea o viață economică exemplară,cunoscând, cel puțin în perioada anilor 1875 – 1910, un avânt economic nemaiîntâlnit. Îi lipsea doar o universitate. Primarul, la 1914, era german (Karl Telbisz), directorul administrației generale a orașului român (Stan Vidrighin), iar limbile comune erau germana și maghiara. Primăria îl trimitea pe inginerul Vidrighin în mari oraș e ale Occidentului pentru a studia acolo problema canalizării și a alimentării cu apă, care până în zorii primului război avea să fie rezolvată și la Timiș oara, aplicându-se un model exemplar pentru acea epocă. În același timp, administrația orașului întocmea planuri de dezvoltare urbanistică pe baza sfaturilor unor consultanți din Hamburg, Londra și Dresda, pe care, până la 1918, a reușit să le și aplice parțial. Tot atunci se construiau școli, publice și private, se deschideau biblioteci, muzee, societăți culturale și filantropice, iar întreaga viață socială era cea mai bogată din această regiune, fiind pe locul trei în Ungaria, după Budapesta și Bratislava.
    Fabricile timișorene de atunci erau printre primele ale Austro-Ungariei, dezvoltarea sectorului industrial, în special a industriei alimentare, a pielăriei, tăbăcăriei, a industriei textile
    și a altor ramuri industriale era în deplină concordanță cu dezvoltarea economică a Europei Centrale, Timișoara nefiind cu nimic mai prejos, atunci, față de marile centre industriale ale Austro-Ungariei din Boemia și Austria. Bazată pe extraordinara producție agricolă a regiunii, economia Timișoarei era într-un avânt fără precedent. Comerțul, asigurările, băncile, instituțiile de credit și de economii, toate erau într-o înflorire de asemenea fără precedent.
    Regiunea, atât zona de șes, agricolă, cât și cea de munte, bazată pe industria metalurgică (Reșița, Anina, Bocșa etc) cunoștea, și ea, o dezvoltare foarte puternică, uzinele reșițene, minele de la Anina și alte industrii fiind, fără doar și poate, exemple de bună administrare ș
    i organizare economică.
    Asta a fost atunci.
    Acum, la 90 de ani de când Austro-Ungaria a dispărut, la 62 de ani de la instaurarea comunismului și la 20 de ani de la dispariția lui, Banatul nu mai există. Tot ce a reprezentat Banatul ca model de dezvoltare economică, de organizare socială și interetnică, modelul cultural și uman pe care bănățenii au reușit, grație forțelor catalizatoare austro-ungare, să-l dezvolte și să-l aplice, e mort și îngropat de mult.
    Economic, reprezentăm prea puțin. Agricultura e la pământ. În Banat, cu mici excepții, industria agro-alimentară a dispărut. Industria metalurgică a Banatului Montan e o ruină. În fabricile multinaționalelor, atâtea câte sunt, se produce mult pe bani puțini. În centrele de dezvoltare tehnologică și informatică a acelorași multinaționale se produce câte ceva, dar tot pe bani puțini. Infrastructura e cea mai deficitară din toată România. Construcția unei șosele de centură lungi de aproape 12 km a durat 8 ani, modernizarea unui drum de 60 de km tot atât.

    ReplyDelete
    Replies
    1. spuse il banatzean, din teza lui de doctorat!
      bravo dottore, cum ar spune il base...
      nu te mai asteptam pe forum cu asemenea polologhii...
      pa!

      Delete
    2. Dr.

      Dottore e un plagiarus...
      http://www.banatuldemunte.ro/2010/01/tragedia-banatului%E2%80%A6-de-dan-adrian-caramidariu.html

      Delete